Přeskočit na hlavní obsah

See-Think-Do není tajný kód

See-Think-Do je přelomový byznys model, kterým přední webový analytik Avinash Kaushik navždy změnil internetový marketing. Avinash v See-Think-Do rozděluje potenciálních zákazníků do skupin podle toho, v jaké fázi nákupního rozhodnutí se právě nacházejí...

Ukázkový příklad


See-Think-Do v praxi. Představte si, že máte e-shop s golfovým vybavením. Co pro vás znamená model See-Think-Do?

SEE


Ve skupině See jsou z tohoto pohledu všichni, kteří hrají golf (a nacházejí se v geografickém dosahu vašeho podnikání).

THINK


Ve skupině Think jsou ti potenciální zákazníci ze skupiny See, kteří již zvažují nákup např. golfové hole.

DO


Ve skupině Do jsou ti potenciální zákazníci ze skupiny Think, kteří se již rozhodli nakoupit. Otázkou je, kde a od koho :)

Zákaznická publika v See-Think-Do graficky:


SEE THINK DO

A ještě čtvrtá skupina:

CARE


Ve skupině CARE jsou ti, kteří u vás již nakoupili a zaslouží si proto nejlepší péči. Možná nakoupí znovu..?

Dobrý firemní web...


... má připravený obsah pro See, Think, Do i Care = pro všechny skupiny vašich potenciálních + reálných zákazníků.

Skupina See: zatím nechtějí nakupovat...


... ale získáte si je dobrým blogem, magazínem, videi, virálním obsahem, přidají se k vám na sociálních sítích = pokud máte pro ně něco zajímavého.

Skupina Think: už přemýšlejí o nákupu


Obsah pro ně: jasné výhody, produktové popisy a recenze, videorecenze, porovnání výrobků, návody a manuály, reportáže z dodání služby.

Skupina Do: už se rozhodli nakupovat


Co je přesvědčí k nákupu u vás? Neodolatelná nabídka, reference, nadstandardní záruky a garance, jednoduchý výběr, snadné objednání.

Skupina Care: váš firemní poklad


Už u vás nakoupili. Získejte si jejich výbornými službami, špičkovým newsletterem, udržte si je v kontaktu na blogu a sociálních sítích.

Samozřejmě...


... ne vždy probíhá zákaznické rozhodování a nákupní proces takto systematicky krok za krokem.

See-Think-Do nám pomáhá porozumět...


... že pokud dnes na vašem e-shopu nakoupilo 100 lidí (Do), připadá na ně možná až 10 000 lidí kteří nákup zvažují (Think), a na nich připadá možná až 100 000 potenciálních budoucích zákazníků (See), kteří jednou budou služby a produkty z vašeho sortimentu určitě nakupovat.

Pokud máte pro ně připraven ten správný OBSAH...


... můžete si získat a podchytit potenciální budoucí zákazníky již ve fázi See a Think.

A pak, když budou konečně :) chtít nakupovat...


... ve fázi Do = prvním místem, kam si půjdou vybírat z nabídky, bude váš firemní web nebo e-shop.

I proto krásný webdesign nestačí...


... aby vznikl dobrý firemní web.

Většina firem a živnostníků...


... nejvíce investuje do vytvoření webu + webdesignu. A na kvalitní OBSAH jim už nezvýší rozpočet.

Díky tomu dostanou...


... esteticky standardně pěkný moderní web, který má ale problémy se získáváním konverzí (objednávek, poptávek...).

Firmám a živnostníkům...


... se při omezeném rozpočtu vyplatí spíše opačný postup.

Pokud máte na firemním webu kvalitní OBSAH a neodolatelnou nabídku, je téměř jedno, jaký je design. Samozřejmě, pokud splňuje požadavky použitelnosti a přístupnosti webových stránek.

Dobrý webdesign si návštěvníci zaujatí OBSAHEM a nabídkou vůbec nevšimnou, protože jim nepřekáží na jejich cestě za tím, co je zajímá.

To neznamená, že se nevyplatí investovat do webdesignu


Ale pokud si na váš web nenajmete právě Jana Řezáče (Houseofrezac.com) nebo jiného TOP webdesignera, "běžný" webdesigner vám dodá asi jen standardně nablýskaný web(design), navržený a vybudovaný bez ohledu na marketing a cílovou skupinu.

V takovém případě...


... bude pro vás lepším řešením "nízkonákladový" web např. v redakčním systému WordPress s některou přehlednou, jednoduchou, osvědčenou designovou šablonou. A ušetřené peníze investujete do OBSAHU vašeho webu.

Nemůžete si dovolit OBSAH pro See a Think?


Dolaďte svůj web alespoň na fázi Do = neodolatelná nabídka, záruky, reference, snadný výběr a objednávka + výkonnostní reklamní kampaně (AdWords).

See-Think-Do není jen o vašem webu


See-Think-Do ovlivňuje i kampaně (reklamy pro See a Think jsou jiné než pro skupinu Do) a analytiku (měření konverzí).

Dost bylo teorie :) následuje praktická ukázka = přečtěte si více v dalším článku na Blogikon.cz:

  • 7 vynikajících firemních webů pro inspiraci (připravujeme)

Avinash Kaushik a jeho See-Think-Do-Care:



Novinky e-mailem


A už vám neunikne žádný nový článek na téma MARKETING = přihlašte se k odběru e-mailem:

Odebírat novinky

© Roman Plencner,
První reklamní PPC AntiAgentura.sk
Kopírování a publikování obsahu z Blogikon.cz není dovoleno.

Těším se na vaše komentáře :)
Zásady zpracování osobních údajů.

Komentáře